Trods niendepladsen i sidste sæson er ambitionerne for denne sæson høje hos AaB’s eSuperligamandskab. - Vi går efter top-4 og den direkte kvalifikation. Der er selvfølgelig mange hold, der kæmper om de fire pladser, men jeg synes, vi er stærkere i år, så der er ingen grund til ikke at gå efter top-4. Specielt når holdene fra femtepladsen til 12. pladsen skal ud i en afgørende playoffkamp for at nå Finals, siger Jacob Kragelund. Jacob Kragelund og Daniel “Shoppen” Mogensen, der begge var på AaB’s eSuperligahold i sidste sæson, får i denne sæson følgeskab af 19-årige Oliver Ledet og 16-årige Mads Skibsted.
Danmarks Ishockey Union
CASHPOINT DK
13. oktober 2019 kl. 09:48 af Rasmus Estrup I aften er der sæsonpremiere i eSuperligaen, og AaB's kaptajn var nummer 35 i verden efter sidste uges Weekend League. - Jeg glæder mig rigtig meget. Specielt fordi “Shoppen” og jeg ikke har forløst vores potentiale endnu, så som hold kan vi overraske i år. Vi skal vise, at vi ikke er en del af middelgruppen i eSuperligaen AaB’s eSuperligakaptajn, Jacob Kragelund, ser meget frem til denne sæson i eSuperligaen.
25-årige Lucas Andersen har hidtil opnået tre A-landskampe og 72 ungdomslandskampe for Danmark. Hans seneste optræden på det danske A-landshold var en venskabskamp mod Tjekkiet i november 2016. Foruden Lucas Andersen og Lasse Nielsen er blandt andre også den tidligere AaB-back Henrik Dalsgaard med i landsholdstruppen på tirsdag.
Jeg føler mig på et helt andet niveau end i sidste sæson, og derfor var det også rigtig fedt at gå ubesejret igennem den første Weekend League, siger Jacob Kragelund. Som noget nyt i år bliver der i eSuperligaen spillet med God Accounts, hvilket betyder, at alle har rådighed over samtlige spillere i FIFA 20. Man må dog kun have tre såkaldte icons på banen ad gangen - Tidligere har nogle hold brugt mange penge på at købe spillere i spillet, hvilket har ført til nogle ulige kampe. Den ulighed bliver nu fjernet. Nu har alle lige vilkår, og så er det den bedste spiller, der i de fleste tilfælde kommer til at vinde, siger AaB’s eSuperligaanfører. Han og sine tre holdkammerater tager i dag turen til København, hvor AaB i sæsonpremieren møder AGF kl 22. 00. kampen kan følges via Dplay. I morgen kl.
Alle fire spillere er nordjyder. - Jeg synes vi ser stærkere ud i år. Ledet og Skibsted brænder for at vise, at de har et sindssygt højt niveau, og de kommer til at presse Shoppen og jeg, som igen er vores mainplayers. - Samtidig har Shoppen og jeg lært hinanden bedre at kende, og at vi fastholder de to mainplayers fra sidste sæson giver os en god kontinuitet, siger Jacob Kragelund, der sammen med holdkammeraterne er kommet godt fra land i FIFA 20. - Spillet kom ud 19. september og lige siden har vi trænet som sindssyge og hver især spillet op mod seks til otte timer om dagen for at være helt klar, siger kaptajnen. Den hårde træning bar også frugt i sidste weekend, da FIFA 20’s første Weekend League kørte.
16. 30, og halarrangementet slutter kl. 18. 45, så alle har tid til at komme på plads på Aalborg Portland Park til AaB-OB, der begynder kl. 00. Der er fri entré for alle til oktoberfesten, og de første 200 gæster får et særligt armbånd, der giver en gratis liter fadøl på Zwei Grosse Bier Bar efter kampen. Tilbud i baren til oktoberfest Fadøl 0, 5 liter: 35 kr. Fadøl 1 liter: 60 kr. Pretzel: 10 kr. Sodavand: 20 kr.
00 bliver AaB’s eSuperligakamp mod AC Horsens vist på både Canal 9 og Dplay. Se AaB’s kampprogram for de første seks runder her. 12. 11:17 AaB inviterer til stor Oktoberfest i Aalborg Stadionhal 2, inden 3F Superligakampen mod OB på fredag. På fredag er der garanti for live musik, store fadøl, beerpong og slå-søm-i-stubben, når AaB i samarbejde med Zwei Grosse Bierbar holder Oktoberfest i Aalborg Stadionhal 2 inden 3F Superligakampen mod OB. Dørene til Oktoberfesten åbner kl.
Ungdomslandsholdene - herrer - Facebook